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dc.creatorFigueiredo, Karoline Batista-
dc.creatorMagalhães, Glória Lúcia-
dc.date.accessioned2021-07-12T18:16:03Z-
dc.date.available2021-07-12T18:16:03Z-
dc.date.issued2020-11-23-
dc.citation.issue-pt_BR
dc.identifier.urihttp://repositorio.unis.edu.br/handle/prefix/1798-
dc.description.abstractThis article analyzes the attribution of literature in the early years of grade school. Therefore, this consideration is justified because the activities developed with the literature, may justify the occurrence of a social transformation in the students' reality, being important to pay attention to the need to give meaning to the practices belonging to this curricular component, contextualizing them and favoring the student to form himself as a subject of good, since, these may imply relevant changes in the students' daily lives. The purpose of this study is to describe some concepts of literature and to evidence the influence it exerts in the subject's life. This purpose will be achieved through bibliographic review, which consists of appropriating scientific publications in periodicals, books, conference proceedings, etc. The research explains that it is possible to observe a dispersion in the workload dedicated to literature classes, which is increasingly being devalued and forgotten, despite giving literary possibilities a great influence and need in the student's school life, as a transformative and enriching resource in the school context.pt_BR
dc.description.resumoO presente artigo analisa a atribuição da literatura nos anos iniciais do Ensino Fundamental I. Tal consideração se justifica, pois, as atividades desenvolvidas com a literatura poderão fundamentar a ocorrência de uma transformação social na realidade dos alunos, sendo importante atentar-se para a necessidade de atribuir significado às práticas pertencentes a este componente curricular, contextualizando-as e favorecendo para que o aluno se forme enquanto sujeito do bem, uma vez que, estas podem implicar mudanças relevantes no cotidiano dos discentes. A finalidade deste estudo é descrever alguns conceitos de literatura e evidenciar a influência exercida por ela na vida do sujeito. Este propósito será atingido mediante revisão bibliográfica, que consiste em apropriar-se de publicações científicas em periódicos, livros, anais de congresso, etc. A pesquisa esclarece que, apesar de conceder às possibilidades literárias uma grande influência e necessidade na vida escolar do aluno, como recurso transformador e enriquecedor no contexto escolar, é possível observar uma dispersão na carga horária destinada às aulas de literatura, cada vez mais ela vem sendo desvalorizada e esquecida.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Regiane Paulino (regiane.paulino@unis.edu.br) on 2021-07-12T18:16:03Z No. of bitstreams: 1 Karoline Batista Figueiredo.pdf: 382709 bytes, checksum: 2f43ad85945236491d9a2e9f010095cb (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2021-07-12T18:16:03Z (GMT). No. of bitstreams: 1 Karoline Batista Figueiredo.pdf: 382709 bytes, checksum: 2f43ad85945236491d9a2e9f010095cb (MD5) Previous issue date: 2020-11-23en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherFundação de Ensino e Pesquisa do Sul de Minaspt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.initialsFEPESMIGpt_BR
dc.relation.ispartof-pt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectLiteraturapt_BR
dc.subjectTransformação socialpt_BR
dc.subjectContexto escolarpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOpt_BR
dc.titleA LITERATURA COMO TRANSFORMAÇÃO SOCIAL NO ESPAÇO ESCOLARpt_BR
dc.title.alternativeKAROLINE BATISTA FIGUEIREDOpt_BR
dc.typeArtigo de Eventopt_BR
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