Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unis.edu.br/handle/prefix/1866
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Gomes, Silvana Diniz-
dc.creatorRibeiro, Gabriel Prado-
dc.date.accessioned2021-08-25T17:50:51Z-
dc.date.available2021-08-25T17:50:51Z-
dc.date.issued2016-11-26-
dc.identifier.urihttp://repositorio.unis.edu.br/handle/prefix/1866-
dc.description.abstractThis work consists in demonstrating the importance that the Physical Education teacher has in the formation of the student as a whole in their growth process, not only being physical, but also involving the student's intellectual and emotional development. The practice of regular physical activity well guided by a teacher can positively favor cognitive, affective and motor development. The main objective of the study was, through bibliographical research, to verify the importance of the teacher's work from young to older students, and how their classes influence several aspects that will provide better teaching and learning and interaction with their teacher and colleagues. It was found that the objectives of Physical Education today revolve around working combining theory and practice. There are also difficulties when teaching classes in terms of motivation and interest, how to make classes playful and in competitive moments, seeking as many participants as possible.pt_BR
dc.description.resumoEste trabalho consiste em demostrar a importância que o professor de Educação Física tem na Formação do aluno como um todo em seu processo de crescimento, sendo não apenas físico, mas também envolvendo desenvolvimento intelectual e emocional do aluno. A prática de atividade física regular bem orientada por um professor pode favorecer positivamente o desenvolvimento cognitivo, afetivo e motor. O objetivo central do estudo foi, através de pesquisas bibliográficas, verificar a importância do trabalho do professor desde alunos jovens ate os mais velhos, e como suas aulas influenciam em vários aspectos que irão proporcionar melhor ensino e aprendizagem e interação com seu professor e colegas. Encontrou-se que os objetivos da Educação Física nos dias atuais giram em torno de trabalhar conciliando teoria e prática. Encontra se também as dificuldades existentes ao se ministrar as aulas em termos de motivação e interesse, como tornar as aulas lúdicas e em momentos competitivas buscando maior numero de participantes possível.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Regiane Paulino (regiane.paulino@unis.edu.br) on 2021-08-25T17:50:51Z No. of bitstreams: 1 Gabriel Prado Ribeiro 158680.pdf: 2109298 bytes, checksum: 6f9f6b08d8a5faf0567e902f190c306e (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2021-08-25T17:50:51Z (GMT). No. of bitstreams: 1 Gabriel Prado Ribeiro 158680.pdf: 2109298 bytes, checksum: 6f9f6b08d8a5faf0567e902f190c306e (MD5) Previous issue date: 2016-11-26en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherFundação de Ensino e Pesquisa do Sul de Minaspt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentCentro Universitáriopt_BR
dc.publisher.initialsFEPESMIGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEducação físicapt_BR
dc.subjectProfessorpt_BR
dc.subjectFormação integralpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS DA SAUDE::EDUCACAO FISICApt_BR
dc.titleA RELAÇÃO DO PROFESSOR DE EDUCAÇÃO FÍSICA E SUA CONTRIBUIÇÃO PARA O DESENVOLVIMENTO INTEGRAL DO ALUNOpt_BR
dc.title.alternativeGABRIEL PRADO RIBEIROpt_BR
dc.typeTrabalho de Conclusão de Cursopt_BR
Appears in Collections:Educação Física - Licenciatura

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gabriel Prado Ribeiro 158680.pdf2,06 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.