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Campo DCValorIdioma
dc.creatorBarros, Juliana Nayara-
dc.creatorCarvalho, Laísa Cristina-
dc.date.accessioned2019-02-26T18:29:41Z-
dc.date.available2019-02-26T18:29:41Z-
dc.date.issued2018-10-30-
dc.citation.issue-pt_BR
dc.identifier.urihttp://repositorio.unis.edu.br/handle/prefix/629-
dc.description.abstractThis article aimed to make a critical diagnosis in the José Roberto Pena highway located in Cristais Minas Gerais, the study pointed to the initiation in Km 9 following to the Km 11 that connects the BR-369. The method used for analysis was the Current Utility Value VSA, a control based on the interpretation that allows to detect and to grant the levels of use according to the conditions and pathologies existing in the pavement in each stretch, with an understanding for the degree of comfort and safety in the trajectory of walking vehicles. With one such information being found by the VSA, it was possible to contain a situation with the same attention and to include the urgently needed stretch of restorations and maintenance.pt_BR
dc.description.resumoEste artigo teve como propósito analisar um trecho crítico na rodovia José Roberto Pena localizado em Cristais Minas Gerais, que se inicia no Km 9 seguindo até o Km 11 que liga a BR- 369. O método utilizado para análise foi o Valor de Serventia atual VSA, um procedimento baseado na interpretação subjetiva que possibilita detectar e conceder os valores do nível de serventia conforme as condições e patologias existentes no pavimento em cada trecho, com a compreensão para o grau de conforto e segurança na trajetória dos veículos de passeio. Com a reunião dessas informações atingidas pelo VSA, foi possível apurar com autenticidade a situação em que se encontra a via e compreender que no trecho necessita urgentemente de restaurações e manutenções.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Regiane Paulino (regiane.paulino@unis.edu.br) on 2019-02-26T18:29:41Z No. of bitstreams: 1 Juliana Nayara.pdf: 953589 bytes, checksum: 7b4e95473b118297713deefe004016b2 (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2019-02-26T18:29:41Z (GMT). No. of bitstreams: 1 Juliana Nayara.pdf: 953589 bytes, checksum: 7b4e95473b118297713deefe004016b2 (MD5) Previous issue date: 2018-10-30en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherFundação de Ensino e Pesquisa do Sul de Minaspt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.initialsFEPESMIGpt_BR
dc.relation.ispartof-pt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectPatologiapt_BR
dc.subjectValor de Serventia Atualpt_BR
dc.subjectTrechopt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA CIVILpt_BR
dc.titleANÁLISE DE PAVIMENTO FLEXÍVEL: Estudo de um trecho crítico na rodovia José Roberto Penapt_BR
dc.title.alternativeJuliana Nayara Barrospt_BR
dc.typeArtigo de Eventopt_BR
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