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Campo DCValorIdioma
dc.contributor.advisor1Magalhães, Glória Lúcia-
dc.creatorAureliano, Flávia Aparecida Ribeiro Reis-
dc.date.accessioned2021-11-09T20:01:15Z-
dc.date.available2021-11-09-
dc.date.available2021-11-09T20:01:15Z-
dc.date.issued2016-06-23-
dc.identifier.urihttp://repositorio.unis.edu.br/handle/prefix/2074-
dc.description.abstractThis study has aimed at discussing and trying to figure out some aspects of Rural Education based on its teaching and learning processes. In order to achieve such an objective, a literature review on scholars and researchers who address the issue has been carried out Over the years there has been some progress concerning Rural Education in Brazil, which has been boosted by current government policies. As for what Rural Education should be like, it is possible to assert that it should be built upon the interests, the political views, the cultural heritage and the local economy of the farmer population aiming at the development of knowledge and technology that can help improve the quality of life of locale, Knowledgeable and critical teachers are crucial in terms of contributing for the advancement of Rural Education since professional competence is only achievable through trungliormative political action. The present paper has shown that Rural Education still needs deep reforms as it should be paid more regard and go beyond teaching their dependents how to read and writept_BR
dc.description.resumoO presente trabalho teve por objetivo compreender e discutir aspectos da Educação do Campo e seu processo de ensino e aprendizagem. Para alcançar tal propósito, realizou-se uma revisão em referenciais teórico-bibliográficos que tratam do tema abordado. O histórico brasileiro da Educação do Campo assinala alguns avanços fortalecidos pelas políticas vigentes. Quanto à identidade da Educação do Campo pode-se afirmar que deve ser construida a partir dos interesses, da política, cultura e economia e que, produza conhecimentos e tecnologias na direção do desenvolvimento social e econômico da população camponesa. O professor intelectual e critico, é capaz de contribuir para o avanço da Educação do Campo, visto que a competência profissional se realiza a partir de uma ação politica transformadora. O estudo demonstra que a Educação do Campo ainda necessita de profundas reformas visto que deveriam ser mais valorizadas e que vai além de alfabetizar seus usuários.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Regiane Paulino (regiane.paulino@unis.edu.br) on 2021-11-09T20:01:15Z No. of bitstreams: 1 Flávia Aparecida Ribeiro Reis Aureliano.pdf: 2516250 bytes, checksum: 0342df3e6593f108847584b9b9c97869 (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2021-11-09T20:01:15Z (GMT). No. of bitstreams: 1 Flávia Aparecida Ribeiro Reis Aureliano.pdf: 2516250 bytes, checksum: 0342df3e6593f108847584b9b9c97869 (MD5) Previous issue date: 2016-06-23en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherFundação de Ensino e Pesquisa do Sul de Minaspt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFATEPSpt_BR
dc.publisher.initialsFEPESMIGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEDUCAÇÃO DO CAMPOpt_BR
dc.subjectENSINO E APRENDIZAGEMpt_BR
dc.subjectCULTURApt_BR
dc.subject.cnpqCiências Humanaspt_BR
dc.titleO PROCESSO DE ENSINO E APRENDIZADO NA EDUCAÇÃO DO CAMPOpt_BR
dc.typeTrabalho de Conclusão de Cursopt_BR
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