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Campo DCValorIdioma
dc.contributor.advisor1Magalhães, Glória Lúcia-
dc.creatorCaineli, Priscila Coimbra-
dc.date.accessioned2021-11-11T14:44:21Z-
dc.date.available2021-11-11-
dc.date.available2021-11-11T14:44:21Z-
dc.date.issued2016-06-23-
dc.identifier.urihttp://repositorio.unis.edu.br/handle/prefix/2093-
dc.description.abstractThis work aims to offer a vision about the education of young people and adults, since the origin of illiteracy and justifications for the performance in this modality of education. Such approach is due to the fact of the observance of the difficulty of permanence of students of the education of young people and adults in the classroom, making a brief review of the historical evolution of same, the molds and current legislation on the subject The final purpose of the study is to analyze the concepts discussed, have the possibility of presenting proposals for the permanence in the classroom of the students of the education of young people and adults, bypassing all structural and social difficulties that hinder them. This task was performed with the aid of bibliographic material aimed to the analysis and discussion of the subject of this work, whose content outside extracted to justify the points discussed and support the proposals for conclusion of the article. At the end, after analysis, it was possible to submit proposals for improving the permanence of the student in the classroom of the education of young people and adults.pt_BR
dc.description.resumoEste trabalho visa oferecer uma visão sobre a Educação de Jovens e Adultos, tratando da origem do analfabetismo e das justificativas para a atuação nessa modalidade de ensino. Tal abordagem é devida a dificuldade de permanência dos alunos da educação de jovens e adultos na sala de aula, fazendo uma breve análise da evolução histórica da mesma, os moldes atuais e a legislação sobre o assunto. O propósito deste trabalho é analisar os conceitos abordados, afim de apresentar propostas para a permanência em sala de aula dos alunos da educação de jovens e adultos, contornando todas as dificuldades estruturais e sociais que os impedem. Esta tarefa será conseguida mediante revisão bibliográfica de autores como Esteves (2013). Pacievitch (2015), Strelhow (2010), entre outros. O estudo apontou propostas para melhoria da permanência do aluno em sala de aula da Educação de Jovens e Adultos.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Regiane Paulino (regiane.paulino@unis.edu.br) on 2021-11-11T14:44:21Z No. of bitstreams: 1 Priscila Coimbra Caineli.pdf: 2781715 bytes, checksum: a924facc107bdb93c60f192911fc6119 (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2021-11-11T14:44:21Z (GMT). No. of bitstreams: 1 Priscila Coimbra Caineli.pdf: 2781715 bytes, checksum: a924facc107bdb93c60f192911fc6119 (MD5) Previous issue date: 2016-06-23en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherFundação de Ensino e Pesquisa do Sul de Minaspt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFATEPSpt_BR
dc.publisher.initialsFEPESMIGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectANALFABETISMOpt_BR
dc.subjectPERMANÊNCIApt_BR
dc.subjectEDUCAÇÃO DE JOVENS E ADULTOSpt_BR
dc.subject.cnpqCiências Humanaspt_BR
dc.titleESTUDO DAS AÇÕES MOBILIZADORAS DA PERMANÊNCIA DE JOVENS E ADULTOS EM SALA DE AULApt_BR
dc.typeTrabalho de Conclusão de Cursopt_BR
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